Copywriter- kto może nim zostać?

9 sty    Reklama on-line

Jeśli twoją pasją jest pisanie, tworzenie treści, uwielbiasz zabawę językiem polskim lub językami obcymi, dbasz o formę swojej wypowiedzi, zachowanie prawidłowej ortografii i stylistyki zdań- prawdopodobnie jesteś idealnym kandydatem na przyszłego profesjonalnego copywritera. Copywriter jest aktualnie bardzo interesującym sposobem na zarobkowanie- jako pierwszy zawód, jak i jako praca dodatkowa. Praca przy copywritingu, oprócz wyżej wymienionych kompetencji, wymaga również chęci samorozwoju, samodzielnego zdobywania wiedzy oraz umiejętności przeprowadzania sprawnego i rzetelnego researchu.

Copywriter- czym się zajmuje?

Swoje umiejętności pisarskie copywriter w agencji SEMPAI wykorzystuje do tworzenia treści na zlecenie klientów. Pisanie tekstów może przybierać różne formy- copywriter bywa zatrudniany do pisania e-maili, tworzenia i regularnego uzupełniania treści blogowych firmy, uzupełnia katalogi produktów, wypełnia tekstami strony internetowe, broszury reklamowe, tworzy artykuły popularnonaukowe, do lokalnych portali internetowych oraz mediów tradycyjnych. Każde realizowane zlecenie uzależnione jest w swej finalnej formie od życzenia danego klienta i spełnia jego indywidualne wymagania co do zawartości.

Copywriting- czyli zarobkowanie przez pisanie- to odpowiednie w zakresie formy i treści przetworzenie idei i wyobrażenia klienta.

Copywriter- specjalizacje

Copywriter, posiadając określony zasób umiejętności i wiedzy, może z czasem wyspecjalizować się w odpowiednich formach lub dziedzinach, w których będzie się realizował. Wśród twórców często wyróżnia się:

  • copywriterów kreatywnych- którzy realizują najbardziej wymagające zadania, często jedynie na podstawie przedstawionej, bardzo ogólnikowej idei lub tematyki. Twórca kreatywny często angażowany jest do pracy przy kampaniach reklamowych, wymyślając chwytliwe hasła lub scenariusze;
  • SEO copywriterów- wyspecjalizowanych w tworzeniu kontentów dopasowanych pod programy indeksujące i pozycjonujące treści w wyszukiwarkach internetowych- opisy produktów, teksty na zaplecza lub teksty synonimizowane;
  • • tzw. content writerzy- specjaliści od dłuższych treści, które wymagają odpowiedniego wyszukania materiałów źródłowych i ich opracowania pod kątem wymagań konkretnego zleceniodawcy.

Praca copywritera- zalety

Copywriter to zawód należący w głównej mierze do formy określanej jako freelancing. Można również być copywriterem na etacie, jadnek takie sytuacje zdarzają się dosyc rzadko. Copywriter- freelancer to przede wszystkim:

  • elastyczność czasu pracy,
  • możliwość kreatywnego rozwoju przez prac ę przy ciekawych projektach, z zastosowaniem różnych form pisarskich,
  • różnorodność, przejawiająca się w możliwości zdobywania wiedzy przez pisanie w różnorodnych dziedzinach- od medycyny, przez astrologię do budownictwa i stylu życia.

Copywriter- wady zarobkowania przez pisanie

Copywriter musi liczyć się jednak również z negatywnymi aspektami, związanymi z takim sposobem zarobkowania. Po pierwsze, nie mając dodatkowego źródła stałego dochodu lub nie posiadając stałego grona klientów- musi brać pod uwagę czasową możliwość przestoju w zamówieniach. Poza tym- tak samo, jak każdy zatrudniony- boryka się z koniecznością wykonywania pracy mimo braku weny lub przemęczenia tworzeniem. Dodatkowo copywriter, pracując jako freelancer, musi posiadać głęboką, wewnętrzną dyscyplinę i automotywację, by na czas i rzetelnie wywiązywać się ze swoich obowiązków wobec klientów.

Ile zarabia copywriter?

Zarobki copywritera uzależnione są od wybranej przez niego formy zatrudnienia, doświadczenia i specjalizacji. Najczęściej stosowanym rozliczeniem copywriterów jest określona stawka na każde 1000 zzs. Przeciętne wynagrodzenie miesięczne copywritera, zgodnie z danymi statystycznymi, wynosi około 5300 złotych brutt.